Не кожен веб-майстер розуміє, що таке якісний сайт – публікуємо статтю щодо забезпечення якості веб-сайтів на основі рекомендацій Google для веб-майстрів. Google як ніхто інший знає, скільки сайтів створюється за день. Щоденно створюється понад 500 000 сайтів. Пошукові системи повинні всю цю кількість проіндексувати та відсортувати за своїми алгоритмами.
Первинна мета пошукових систем – переконатися в придатності сайту та визначити, показувати його на сторінках видачі результатів за ключовими словами (пошуковими запитами) чи ні. Якщо сайт не відповідає рекомендаціям щодо якості, він виключається із результатів.
Пошукові системи Google, Yandex, Bing, Baidu, Yahoo розробили рекомендації для веб-майстрів. Нижче розглянемо покроково, що потрібно зробити, щоб сайт вважався якісним в очах пошукової системи Google. Виконавши рекомендації, ви суттєво збільшите рейтинг веб сайту в очах пошукових систем, таким чином проведіть початкові роботи з просування сайту .
1. Створюйте сайт для користувачів
Це один із ключових принципів ПС Google: створюйте сторінки для користувачів, а не для пошукових систем. Хто звертав увагу, коли на сайті з’являється багато вікон, що спливають, а основний текстовий блок прихований під рекламним, той розуміє цю рекомендацію.
Бажання збагатитися через заробітки з Google Adsense або тизерні мережі перевершує всі межі. Веб-майстер вже не думає, як зменшити відсоток відмов від перегляду, він поглинений аналізом кліків і не приділяє уваги якості сайту.
Інша ситуація: веб-майстер маніпулює рейтингом сайту, публікуючи SEO тексти на сайті, в яких слабо простежується сенс, сам текст не цікавий, відсутня стилістика, а ключові слова перераховані через кому. Даний метод розцінюється пошуковою системою, як спам та наповнення сторінок ключовими словами, з яким Google бореться. І знову веб-майстер не дбає про якість сайту, не думає про своїх користувачів, а зосереджений на підрахунку трафіку.
2. Не вводьте користувачів в оману
Ця рекомендація щодо забезпечення якості не менш важлива, ніж №1. Ви часто помічали, коли при пошуковому запиті, наприклад, що таке якісний сайт, ви потрапляєте на сторінку, де зовсім не йдеться про це. Або сторінка оформлена неналежним чином, при цьому користувач не знаходить відповіді на свій пошуковий запит. Не важко здогадатися, що такий користувач залишається незадоволеним відвідуванням сайту та залишає його.
Способів ввести користувачів в оману придумано багато, зводиться це до обману очікувань користувача. Пошукова система розцінює подібні дії як порушення правил та рекомендацій щодо забезпечення якості.
3. Уникайте хитрощів для покращення рейтингу
Спроби веб-майстрів маніпулювати рейтингом у пошукових системах розпочалися з часів появи Google. Кожен веб-майстер хоче, щоб його сайт був №1 за всіма ключовими словами, збирав весь трафік і чим більше – тим краще. У компанії Google працюють найкращі інженери світу, аналітики, тех. фахівці. Невже веб-майстер може придумати спосіб, як обдурити пошукову систему? Це риторичне питання.
У рекомендації для веб-майстрів щодо пункту №3 запитується: чи буде це корисно користувачам? Кожен веб-майстер повинен ставити собі це питання. Тоді кількість якісних сайтів значно збільшиться.
4. Унікальність сайту
Останній і не менш важливий пункт у рекомендаціях: зробіть ваш сайт унікальним, щоб користувачі знову поверталися на нього. Нехай ваш сайт виділятиметься серед конкурентів. По суті, Google рекомендує веб-майстрам у цьому пункті розробити сайт, попередньо провести аналіз конкурентів.
Таким чином, Google дає можливість користувачеві відвідувати сайти з різним дизайном та контентом. Теоретично один веб-майстр може зробити 10 клонів свого сайту, однак подібний підхід не забезпечує сайти унікальністю.
Також слід пам’ятати про такі речі, як конверсія та юзабіліті сайту (зручність навігації), зручність перегляду на мобільних пристроях, технічний стан ресурсу (швидкість завантаження сторінки, валідація html розмітки). Проте дотримання технічних умов – справа можна виправити і здійсненне. Не кожен веб-майстер є технічним фахівцем високого рівня, тому його пріоритетне завдання – дотримуватися простих рекомендацій Google для веб-майстрів.
Резюме: робіть сайти для людей, для Ваших улюблених користувачів, а рейтинг у пошуковій видачі приємно відгукнеться сам!
Посібник з пошукової оптимізації від Google
Цей посібник був складений компанією Google для внутрішнього використання, однак у 2013 році компанія прийняла рішення поділитися ним з веб-майстрами з 2-х причин:
- удосконалити якість сайтів в цілому;
- надати можливість веб-майстрам виділити свої сайти серед конкурентів
Короткий посібник з пошуку Google надає основні 3 поради. Розглянемо кожну рекомендацію керівництва окремо.
Виділіть сайт у результатах пошуку
Ви вже звертали увагу, що в результатах пошуку не зустрічаються 2 однакові сніппети. Якщо дослухатися рекомендацій щодо унікальності та виділення сайту у результатах пошуку, шанс появи двох однакових описів виключено. Для початку давайте розберемося, що таке сніппет і чому він такий важливий для пошукача.
Сніппет (від англ. snippet – фрагмент) – це уривок або прев’ю описової частини сайту, він призначений для короткого ознайомлення з його вмістом до переходу на сам сайт).
Приклад сніпету на запит “Посібник з пошукової оптимізації сайту“:
Кожен snippet складається з трьох основних частин:
- заголовок (мета тайтл)
- url (адреса, за якою доступна сторінка)
- опис (мета опис)
Фразою “Виділіть сайт у результатах пошуку” Google рекомендує виділити Ваш сніпет. Тут мається на увазі створити цікавий та клікабельний заголовок сторінки (meta title), тематичний url, а також змістовний опис сторінки (meta description).
Чому це важливо?
З одного боку, більшість сучасних CMS дозволяють вільно керувати всіма трьома частинами сніпету. З іншого боку, не кожен веб-майстрів хоче цим займатися на етапі розробки сайту. Дуже часто створені та зверстані сторінки тестового проекту переносяться на живий сайт. Після індексації у результатах пошуку з’являються шедевральні сніпети.
Приклад, як не можна робити:
- заголовок: “Головна сторінка”
- url: ?id=2
- пусто або дублює заголовок
Дуже важливо при створенні метатегів зрозуміти просту річ: користувач повинен захотіти перейти на ваш сайт. Якщо користувач шукає інформацію про просування сайтів у Києві, у Сніппеті повинна йти мова про це. Мало кому сподобається, якщо показати на сайті інший контент, не пов’язаний із розкручуванням.
Розпізнавання зображень
Google уважно ставиться до зображень на сайтах: згідно з рекомендаціями пошукової системи зображення на сторінці надають їй позитивного user-experience. З цієї причини пошуковик має правила розміщення зображень:
- зрозумілі та короткі назви картинок
- наявність змістовного атрибуту alt
- підпис під зображенням
Реалізація цих правил дуже проста через CMS, не будемо на цьому зупинятися. Хіба що, порекомендуємо веб-майстрам не захоплюватися надмірним описом alt або переспамом (зловживання ключовими словами). Читайте статтю про ключові слова Google.
Додайте новий контент
Google рекомендує подивитися на сайт очима Вашого клієнта та побачити у ньому вітрину. Якщо вітрина не оновлюється півроку, вона стає менш цікавою для покупців.
Справа в тому, що пошукова система заходить на ваш сайт та сканує його щодня. При цьому Google зіставляє поточні матеріали вашого сайту з попереднім скануванням. Якщо Ваш сайт не оновлюється, йому приділяється набагато менше уваги пошукової системи.
Погодьтеся, щоб придумати і написати цікаву статтю, потім розмістити її на сайті, прописати красиві метатеги, alt для картинок – йде багато часу. Чи не легше нічого не робити? Google цінує праці веб-майстра, тому гра коштує свічок.
На цьому короткий посібник із пошукової оптимізації сайту закінчується. Як бачите, витримати 3 рекомендації не складно.